tisdag 3 mars 2015

Farväl till S

Det är inte enbart levande djur jag som djurkommunikatör får i uppdrag att kontakta.
Ibland behöver ägare även få ett sista avslut och ett sista farväl av sina avlidna djur.
Dessa samtal är väldigt speciella, väldigt känsloladdade och jag gör det med största respekt.
Igår fick jag i uppdrag att kontakta S, som varit avliden sedan 93, men fortfarande saknad... <3
Läs om vårt samtal här:

Jag börjar med att tända 3 ljus - ett för dig, ett för S och ett för mig och ber varsamt att få låna S energi för en stund för att låta henne veta att hon är saknad.
Hon kommer snabbt pinnande på sina små ben från en blöt trottoarkant och kommer ned på en gata med kullersten.
Hon känns inte som den smidigaste tjejen, aningen styv och stel och en aning för rund för sin kroppsbyggnad.
"Jag får mycket gott" säger hon och liksom flinar.

Hon känns som en glad tjej, men ganska bestämd. Hon hade koll på läget, lite morsk sådär. En stor hund i en liten kropp.
Hon visar en annan liten hund, den är silvergrå och brun med långt hår.
"Jag bestämmer här".
Hon visar en annan hund också, en som kommer på besök ibland, en hane som är stor och svart.
Hon är inte lika tuff mot honom, passar sig lite.

Hon visar hur hon ligger i någons knä och blir struken över ryggen. Hon har huvudet vänt mot ett soffbord i glas och soffan ser ut att vara spräcklig och i tyg. Ett lakan ligger som skydd på en del av soffan.
"Min favoritdel av dagen".

Något med bråttom kommer upp. Något skyndas. Vet inte vad hon menar med detta.

Hon verkade inte gilla att bli lyft. Då kunde tänderna visas om det lyftes opassande.
 
S, finns det något du vill säga till din människa"?

"Ta nu det där beslutet! Du är beslutsam och du har potential, det är dags för förändring! Du kan inte fortsätta såhär - ena dagen lycklig och nästa olycklig. Våga förändra.
Jag vill att du fyller ditt liv med gemenskap, att du ägnar dig åt sådant som ger DIG glädje. Du vet vad jag menar.
Våga nu ta egna beslut och satsa på det som är viktigt för DIG. Våga vara mjukare och mer öppen nu. Det kommer skänka både dig och mig mer harmoni inombords. Jag vill se dig lycklig och harmonisk.
Nu är jag i balans, nu fortsätter jag min resa. Tack."

Här blir marken under henne dimmig och jag pekar längs gången hon ska gå mot ljuset. När hon är nästan framme vänder hon och kommer tillbaka och gör om proceduren. Denna gången kändes det rätt för henne.
Tack för samtalet S, ta väl hand om dig, du är fri nu 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)