tisdag 10 februari 2015

Fler än jag som trivs här :-)

Idag körde bästaste Ann-Louise mig till stadskörning i Hässleholm och barnens farmor var hemma med barnen.
Jag var borta ett par timmar och då jag kom tillbaka hade vissa förändringar skett ;-)

1. Knivar ickehörande knivstället stod snyggt placerade i knivstället + en sax som inte heller ska bo där.

2. En tomte hade flyttat upp i fönstret. Nu är vi på landet och det är inte så noga med julpynt och pynt. Pynt som pynt liksom ;-)

3. Mina blommor var rensade ifrån döda blad. Detta KAN ha varit Miltons (1år) verk då de döda bladen återfanns på golvet. Om så är fallet har han väldigt gröna fingrar för sin ålder.

4. En liten duk hade flyttat upp på diskbänken.

5. Mina brödkorgar var omplacerade - till det bättre.

6. Pannkakor hade stekts trots att det fanns lasagne kvar sedan igår till lunch idag. Två stekpannor hade använts varav det ena återfanns odiskat i kastrullskåpet. Vallat och klart till nästa gång ;-)

Nu kan ju dessa små tilltag anses som smått irriterande av vissa, men det var det faktiskt inte. Det var i själva verket ganska kärt. Vårt hem är tydligen så pass välkomnande att det känns okej att pyssla runt lite i det. Det säger ganska mycket egentligen, om huset och om hennes relation till oss. Avslappnat och naturligt. Det är fint det <3



1 kommentar:

  1. Huvudsaken är att det blev till det bättre. Då spelar det ju ingen roll vem som gjort det :)
    Kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)