tisdag 27 januari 2015

Ofrivilligt bloggfritt

Det blev bloggfritt igår och det var inte riktigt meningen.
Jag körde halka igår och av någon anledning var jag ganska uppstressad över det.
Även om jag aldrig någonsin hört någon som misslyckats med halkan.
Ännu mer nervös vart jag när instruktören sa "för att bli godkänd i detta krävs 3 saker. 1. Att man kan köra bil, 2. Att man kan prata, 3. Att man kan följa instruktioner.

Kunde jag verkligen som han sa, köra bil? Hur skulle det gå - helt ensam i bilen?! Jag som dessutom missat mina senaste 5 lektioner för att min körlärare varit sjuk!!

Prata. Den var ju lätt! Prata kan jag! Mycket också om jag kommer igång ordentligt. Check på den!

Följa instruktioner? Det kan bli lite sisådär med det... Jag har en tendens att glömma halva instruktionen och sedan improvisera. Förhoppningsvis skulle jag inte behöva köra först ;-)

Det här med att köra bil, jo det gick ju sådär.. Jag fick en känslig jäkel som hade en tendens att dö om man växlade för tidigt och eftersom jag växlar som en racerförare dog den där jäkla bilen i tid och otid. Så pinsamt och inte bra för mitt självförtroende! Men jag tog mig runt banan och gjorde vad jag skulle och fick sedan en annan bil.
Bil nr 1. Där smög sig min plan om att göra som alla andra eftersom jag nu var först ut. Maj gadd alltså, men det gick faktiskt bra. Inte riktigt lika bra gick det för killen som fick överta min andra bil, men det sket mitt glada hjärta i :-)
För bil nr 1 var suverän! Och jag körde hur bra som helst! Självförtroendet växte och nu känns det som om riktigt mycket har fallit på plats :-) Jag ska nog fixa detta!

På vägen hem köpte vi med oss mar till de arma barnen som varit hemma med farmor. Nyttig och allsidig kost i form av McDonalds. Tummen upp på det. Roliga glasögon fick man i alla fall, som roade hela familjen :-)



4 kommentarer:

  1. Grattis till dig! Halkan verkar sjukt läskig, hade nog fått panik.

    SvaraRadera
  2. Haha, bästa :-D
    Jag vill också börja ta körkort... :-/

    SvaraRadera
  3. Halkan var det roligaste i samband med körkortet. Jag har kört halkan 2 ggr 😃.

    SvaraRadera
  4. Halk-körningen kommer jag också ihåg som nåt läskigt man måste göra, men jädrans va kul det va...!!!!
    Vilka kuliga glasögon ni fick på Mc Donalds!!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)