fredag 30 januari 2015

Kvällsmellis ;)

Jag SKULLE kunna ha gjort en finfin fredagsmiddag av picnicbogen som ligger här och väntar på att få bli använd.
Men det hade jag inte så mycket lust med idag.
Det blev kvällmellis istället - pannkakor :)
Det slinker ned det med ;-)

Eftersom lille Milton-Pilton (1år) har mjölkproteinallergi och numera äter middag med oss övriga, så vart det mjölkfria pannkakor och mjölkfri grädde.
Det är första gången jag gör pannkakor såhär och de tre första blev väl inte av sådär strålande kvalité, det måste jag säga.
De blev faktiskt mest slamsor och precis när jag var på väg att ge upp så fick jag ihop en hel pannkaka!
Tjohoo :-)
De smakade bra, första tuggan när man riktigt kände efter med smaklökarna så smakade det som om jag haft för mycket socker och mjöl i smeten.
Andra tuggan kände jag ingen skillnad alls på hur de brukar smaka. Jo, grädden var avsevärt mycket sötare och man får ta lite sparsamt av den så att den inte växer i munnen ;-)
Men det är nog bara bra.
Så tummen upp på det! :-)



1 kommentar:

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)