onsdag 28 januari 2015

Hur mamman påverkas när barnet gråter

Då Milton (1år) faktiskt är mitt FJÄRDE barn så tycker jag att jag är hyfsat på plats i mitt moderskap.
Jag stressar inte upp mig så lätt och tappar inte allt jag har för händer så fort barnet skriker av missnöje.
I teorin i alla fall ;-)
I praktiken var det en annan femma då jag handlade med en skrikande Milton i vagnen som någonstans på vägen slängt ut sin napp.
Jag skulle handla en napphållare som sitter fast i nappen och tröjan och försvårar själva borttappandet av nappen.
Öronen och ögonen hade tydligen bytt plats, för jag köpte napphållare till en helt annan sorts napp än de jag har, vilket stod klart och tydligt på paketet.
Jag skulle handla nappar till nappflaskan - också här köpte jag nappar tillhörande en annan flaska än den jag har. Det stod också på paketet.
Batterier skulle jag ha - det glömdes helt bort.
Våtservetter kom jag på att jag behövde när jag stod i KASSAN och fick således springa tillbaka och hämta det.
Bumbibjörnen i kassan tyckte detta var hejdlöst roligt och skrattade gott. Precis som han alltid gör, även om det inte är det minsta kul. Enda gången han faktiskt INTE skrattade var när Bubban (4år) välte ett ställ med tablettaskar, men då skrattade däremot JAG ;-)

Summan av det hela - jag stressar VISST upp mig när barnet gråter ;-)



2 kommentarer:

  1. Hahahaha
    Ni har vist inte samma humor ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig.
    Lill-skiten fick ett bryt och låg på golvet på ICA och stortjöt. Jag försöker att inte vara en sån där fjäskig mamma utan kör den hårda linjen; Säger hejdå och går och ställer mig bakom en hylla (elakt?!)
    Lugn på utsidan; galet stressad och ångestfylld på insidan. :-o

    Kram M

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)