onsdag 14 januari 2015

Humöret tryter

Jag lägger mig sist av alla, är uppe mitt i natten med Milton (1år) och går upp först av alla.
Jag renoverar, lagar middag, sköter barnen, handlar, gör teori och kör körlektioner.
Jag håller reda på tvätt, disk, gympapåsar, läkartider och läxor.
Jag är inte sysslolös, om man säger så och emellanåt tar det stopp.
Stressen svider i magen, humöret tryter och kroppen värker.
Hörde fågelsång då jag lämnat barn på dagis och i skola och min första tanke var -"håll truten".
Då är man bra sur alltså.
Tog mitt onda humör och min lika onda kropp och stegade in på ICA och handlade.
Den vanligtvis så sura mannen i kassan log mot Milton som med liv och lust försökte slita av den påsydda luvan på overallen.
När jag betalat mina varor räcker kassören över min kasse till mig, prydligt färdigpackad och klar!
Det ingår inte i servicen och de har aldrig tidigare gjort så.
På vägen hem kändes stegen lite lättare, kroppen värkte lite mindre och det onda humöret hade lagt sig.
En liten, omtänksam handling vände min dag och förmodligen kommer jag under dagen hjälpa en annan medmänniska med något smått och vända dennes dag :-)
Goda gärningar sprider sig som ringar på vattnet, liksom onda, glöm aldrig det :-)


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kommenterar här istället ☺️ Roligt att hitta en ny blogg att följa. Jag har fått diagnos bipolär sjukdom typ 2 .
    Så nu ska jag bara hitta rätt medicin som håller mig i balans från den här bergochdalbanan. Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  2. Simultanförmåga- det är vi kvinnor bra på!!! Jösses vad du har att stå i...jag hoppas att samboskapet också diskar,tvättar, handlar och lagar mat....för du kan ju inte göra allting alltid?
    ..jag förstår vilken underbar gest det måste ha varit att få matkassen packad, så lite kan göra hela ens dag!! kram på dig!

    SvaraRadera
  3. JA en liten grej kan verkligen göra skillnad! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)