söndag 11 januari 2015

Hitta Helge, död eller levande!

Helge är en häst som det just nu är väldigt mycket uppmärksamhet kring då han blev skrämd av nyårsraketer under nyårsnatten och sprang sin väg i panik i Norrtälje-trakten.Han är ännu inte hittad, stackarn.
Jag blev för några dagar sedan ombedd att som djurkommunikatör ta kontakt med Helge för att försöka få fram lite bilder om var han kan befinna sig.
Jag har inte tidigare försökt lokalisera ett bortsprunget djur och jag hade ingen aning om vilket pådrag det var runt Helge då jag blev tillfrågad, så jag gav det gärna ett försök.
Detta kunde jag få fram ur samtalet:

"Gör det som är viktigt för dig. Ser du inte att livet går runt, runt och blir samma hela tiden"?

"Jag behöver goda nyheter nu så att jag kan växa så som det är tänkt".

"Jag har fått en helt ny chans. Men jag tänker inte bli tillgiven igen".

"Jag får så mycket kärlek! Det här var inte planerat, men jag försöker att inte tänka för mycket på det som varit".

"Jag behöver engagemang, sluta skjuta upp saker hela tiden".

Klok, mycket klok kille. Känns tillgiven. Blåser på min hand med stora näsborrar då jag håller fram den.

Buskar, träd, sjö, vass, brygga.
Bada, barbacka, plaskar. Han ser ut att ha längre hår nertill på benet.
Hör ljusa skratt. En mörk häst är med. Det här gillar han!

Järnek (?)

Stall
Ljust, ljust tak (?) Många träfärgade stolpar, inte så tjocka. Högt i tak.
Tycker mig se mycket X-former i trä.
Känns som en stor lada.
Bred gång, betong.
Verkar som om han kan gå ut själv.
Hage (?) utanför. Vita elstängsel. Jordigt eller lerigt.

Paddock, grus, röda staket. Stor strålkastare på rejäl stolpe i mörkt trä.

Flaggstång.

Traktor, röd, äldre modell.

Asfalterad väg.

Hör, stor giva. Han älskar doften!
Inte på golvet, i nät (?)

Havre, betfor i svart krubba. Blå hink att dricka ur.
Han mår bra här, mycket bra!

Yngre, blond tjej med ridhjälm. Söt, ler mycket och ögonen glittrar.
"Älskade prins".
Rosa tröja, svart väst.
Rejält tag om grimman och pussar den skära delen på mulen.
"Åh, jag tycker om dig".

Trailer. Lampa som lyser inuti. Hö här också.
"Mysigt".
Åka trailer går bra.
"Akta bommen".

Var är du?
Svart bil, ganska ny.

Går över en åker med något grönt på som påminner om gräs. Öppna vidder, men känns som om det är en stor väg i närheten, typ motorväg.
"Långt".

Gult hus. Trä, tror jag.
Ljus singel på gårdsplanen.
Flaggstång.
Avlångt stall som ser ut att ligga nedåt liksom, som om det vore nedgrävt.
Kanske ser jag det från en kulle?
Fint inuti. Relativt nytt.
Känns som en verksamhet här, men kan inte avgöra vilken typ.
Allt från tävlingsstall, veterinär, privat ridskola.
Ord som kommer: "dressyr".

Han visar bilder från sitt "hem", men jag hoppas och tror att det han visar i slutet är där han befinner sig nu. Då har någon i så fall funnit honom och tagit hand om honom.
Men underligt i så fall att ingen annonserat att de hittat honom?
Det finns en grupp på Facebook (Hitta Helge") men det är en SLUTEN grupp. Informationen kommer således inte ut riktigt....
Jag hoppas innerligt att jag har rätt och att han återfinns vid liv, välbehållen <3





1 kommentar:

  1. Ja det är ju mycket konstigt att ingen liksom sagt nåt i så fall? En lös häst ärt inget man bara tar hand om som vi gjorde med den utslängda katthanen som vi döpt till Måns? Hoppas han kommer till rätta om än det verkar som han har det bra.

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)