onsdag 28 januari 2015

Hej och hå!

Bloggen är lite fixad, men inte färdigfixad.
Jag fick en mild men bestämd tillsägelse av min kära vän Stina att bredderna kanske var lite väl tilltagna och eftersom hon jobbar med något åt det hållet så var det bara - gör om, gör rätt :-)
Hoppas den är mer lättläst nu igen!

Idag var det faktiskt skönt att lämna ifrån sig alla barn till diverse inrättningar så som skola och dagis. Man ska inte säga att det är skönt, men så är det ibland. Dricka en kopp te i lugn och ro, diska och småpilla lite utan att bli avbruten. Hinna sakna barnen lite innan det är dags att hämta dem och höra hur deras dag har varit :-)

En tiggare utanför ICA bad mig att köpa en macka till honom för han var så hungrig, så hungrig...
Jag visste inte hur jag skulle ställa mig till det, men jag handlade ingen macka och smet ut på andra sidan så jag slapp gå förbi honom igen.
Och jag kände mig som en förbrytare! Mycket dålig karma på mitt agerande känner jag och säkert kommer jag få brinna i helvetet!
Fy så elak jag känner mig!
Kanske kan jag styra upp det i eftermiddag eftersom jag glömde köpa blöjor.
Men jag är trött på tiggarna, jag är det. Det är säkert jättesynd om dem, jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, men de är väldigt påträngande.
Stoppar en och skriker och håller på. Kanske går jag bakhållet in också, vi får se. Mina medkänslor får avgöra.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, det är jättesynd om dem... men de är ju inte heller egentligen vårt problem utan det är deras rättigheter i deras hemland som borde ses över.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det kan vara jobbigt med tiggare men har hittat ett sätt som jag tycker funkar för mig. Ibland köper jag något men för det mesta inte. Däremot så tittar jag alltid på dem och säger hej med ett leende eller nickar. Att bli sedd för en nästintill osynlig och oönskad människa kan betyda hur mycket som helst. Det känns att jag gör gott och det gör också gott för min karma. <3

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)