fredag 19 december 2014

Men....jaha?

Jag planerade en god middag med kotletter och kroketter och glömde helt bort att Samboskapet skulle på julbord.
Ah well, tänkte jag, svirade ihop maten i alla fall, dock inte enligt den ursprungliga planen.
Fullt upptagen med att mata Milton (11månader) och skära kött till Bubban (4år) missar jag helt vad Michelle (9år) pysslar med tvärsöver bordet.
Jag hör lösa ord som "trafikolycka", "nästan död", "måste opereras" och då jag hör "ge mig skalpellen" höjer jag blicken för att se vad i all sin dar hon pratar om.
Då ser jag att hon är i full färd att operera sin KOTLETT, den stackars skadade grisen, för att rädda hans liv.
Jag ger ett halvhjärtat förmaningstal om att man "minsann inte leker med maten" och att "det under inga omständigheter är okej att äta så" och sedan låter jag fantasin flöda hos min lilla "veterinär".
Man får göra det. Ibland, när ingen ser ;-)



1 kommentar:

  1. Så klart att man måste (lappa och) laga maten innan man kan äta den!
    Om barnen vet att i grunden har vi andra regler så skadar det inte att få
    utlopp för sin fantasi nån gång ibland.
    Tycker jag!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)