onsdag 10 december 2014

Det går framåt!

Hej och hå vad det går!
Här pluggas körkort dagarna i ända :-)
Idag var det dags för "Risk 1" vilket är en 3 timmar lång lektion i varför vi inte får köra påverkade av droger och alkohol.
3 timmars prat om självklarheter om man har något i huvudet.
På vägen hem vart jag dock mäkta förvånad måste jag säga!
En annan tjej som också var på lektionen lämnade hastigt efter lektionens slut med invändningen "jag måste hinna med tåget".
Fine, skynda dig till tåget.
Men riktigt så var det inte...
Jag cyklade ikapp henne på trottoaren och höll på att cykla på henne då hon, till min stora förvåning, hastigt var på väg över gatan där en bil som hon just låst upp stod.
Jag tänkte att jag måste sett fel! Var det verkligen en nyckel hon hade i handen och blinkade verkligen bilen?
Ja, men det var verkligen så.
Hennes förskräckta min och med tanke på att bilen stod en bra bit ifrån körskolan, så var det verkligen så.
Man upphör aldrig att förvånas!



3 kommentarer:

  1. Önskar dig stor lycka till med körkortet!

    Njut den här kvällen!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  2. haha varför ens lägga ut så stora summor på körkort om man ändå kör olovligt?? Åker hon dit så lär det ju ta ett tag innan hon får ett nytt körkortstillstånd.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ojjj, det verkar vara dumdristigt att ta bilen ta körskolan.
    Kramkram

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)