fredag 14 mars 2014

Kit - den lilla virkade katten

Alla hjärtebarn som opereras i Lund får en liten virkad katt.
Man får själv välja vilken kisse man vill ha, alla ser olika ut, och jag valde en limegrön kisse till Milton.
Alla kissar har en sak gemensamt - ett trasigt hjärta som blivit lagat.
En väldigt fin och speciell detalj tycker jag.
Därför tycker jag att Miltons kisse ska få heta Kit, efter kirurgen Keit Tran som utförde ingreppet och därmed räddade Miltons liv :-)
Det var väl ett bra namnval?


3 kommentarer:

  1. Väldigt fint namn och hedrande för läkaren tycker jag. Jag saknar mina barnbarn stora som små och längtar tills vi kan ses igen!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Men oj vilken resa ni har gjort, du och Milton (och resten av familjen). Skönt att allt har gått bra och att ni är hemma igen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. En sån söt kisse med ett perfekt namn!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)