fredag 2 augusti 2013

Vi blir hemma idag

Michelle (7år) har sovit dåligt inatt och jag undrar om det är slaget i pannan som gjort sömnen orolig.
I varje fall har det gjort mig trött som en björn, så det blir inget jobb idag inte.
Denna första jobbveckan har varit ganska slitsam och det kan vara skönt med en långhelg innan vi drar igång på måndag igen.
Att gå upp klockan fem och gå iväg med barnen halv sju för att jobba och sedan hämta dem och ha två timmar på sig på hemmaplan innan det är dags för nattning har inte varit min kopp te alls.
Klockan är nu tio i åtta och barnen sover fortfarande, så jag passar på att läsa lite bloggar i sängen :-)

God morgon :-)



2 kommentarer:


  1. Har läst tillbaka och sett vad du skrivet, jag förstår dig och undrar hur vi tänker.

    Vi har ju bara 24 timmar på dygnet och skall vi då lämna bort barnen 10 timmar av dessa? Vad blir då kvar? Jag vet ju att man måste försörja sig, men om man kunde klara av att leva på en lön då skulle ju valet mera vara upp till var och en....


    Detta med att båda föräldrar jobbar heltid trodde jag inte var så vanligt.

    Kram på dig ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Ja ibland behöver man faktiskt vabba för sin egen skull när man har tagit hand om barn hela natten.

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)