onsdag 17 juli 2013

Vilket väder det blev!

Imorse var jag lite tveksam till om vädret skulle hålla sig så vi ställde in vår lilla tripp till Immeln tillsammans med våra vänner som vi egentligen hade tänkt.
Istället åkte vi hem till dem och tog det lite lugnt och det blev en hel del bad för ungarna ändå för vädret blev ju fantastiskt!
Samboskapet och Herr Johansson tog med fyra av barnen ned till sjön och lämnade mig och Fru Johansson kvar vid trädgården i poolen med endast de minsta barnen.
Det blev lugnt och skönt för mig och Fru Johansson som kunde sitta i skuggan och dricka vårt kaffe medan det ännu var varmt :-)
Det händer minsann inte ofta att man hinner dricka en HEL kopp kaffe VARM! :-)
Alltid är det något som ska hämtas eller hjälpas och vips så är kaffet kallt...

Dagen avslutades med pizza och nu sitter tre utslagna barn i soffan och jag misstänker att det blir tidigt i säng ikväll :-)



12 kommentarer:

  1. Jag sa ju det!!! Sol, varmt o fint väder!!!!! O tvätten blev ljuvlig!!!! Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev underbart! Kan du beställa det till imorgon också? :-)

      Radera
  2. Ser ut som ni också haft en toppendag =)
    Tack för tipset om salvan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så! Det är inte så tjusigt men gör nytta :-)

      Radera
  3. Sommaren när den är som bäst ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken toppendag, sol, bad o en riktigt god (o varm) kopp kaffe, förstår att du har njutit. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Härlig dag! Jag kan tänka mig att den där varma koppen kaffe satte pricken på i. ;)

    SvaraRadera
  6. Underbar dag låter det som.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Låter härligt att få lite tid för sig själv också - bra när man hjälps åt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är lite dåliga på att hjälpas åt så därför var det väl lite extra härligt :-)

      Radera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)