fredag 5 juli 2013

Orosmoment

Strax innan midsommar var jag på sjukhuset och lämnade prover för CUB-test där de kan se kromosomavvikelser och bedöma risk om barnet jag bär kan ha Downs syndrom.
Klart att tankarna började snurra och så småningom bygga upp en oro...
Tänk om?
Vad gör vi då?
Jag blev lovad svar innan midsommar, men ingen hörde av sig.
Frågade min barnmorska, men hon hade inte heller hört något.
Varför lät svaret vänta på sig? 
Mer oro....
Fick ett missat samtal igår, dolt nummer, och hann inte svara.
På natten fick jag mail ifrån min barnmorska som undrade om sjukhuset verkligen hade rätt nr?
Det frågade hon ju sist jag var där och skrev ned rätt nr!
Lite mer oro....
Men så kom samtalet idag och beskedet var: bedömd risk 1:20000.
Mycket liten risk alltså :-)
PHEW!

5 kommentarer:

  1. Så skönt, missade samtal med dolt nummer är hemskt alltså :/)

    SvaraRadera
  2. Skönt med ett sådant resultat! Här får man alltid bra besked per post, det är bara negativa besked som ges per telefon, så jag hade blivit äckligt nervös av missat dolt nummer och det mailet.

    Ha en skön fredagskväll! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch, det där beskedet och våndan inför resultatet minns jag med fasa.
    Jag var en av de första som fick göra fostervattenprov.
    Tyvärr fick det göras två gånger och jag fick vänta på besked i nästan två
    månader. Två fasansfulla månader!
    Innan svaret kom började jag känna barnets rörelser i magen och bestämde
    mig för hur jag skulle göra - oavsett vad resultatet blev.
    Hur svaret var? 100% perfekt barn (decdia.blogg.se)
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Men fy vad jobbigt, då går man och skrämmer upp sig själv att det ska vara nått fel! Skönt att det till slut kom ett positivt besked:)<3

    SvaraRadera
  5. Åh va hemskt.. Men vilken tur att allt var bra! <3
    Kraaam K

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)