tisdag 30 juli 2013

Det regnade lite....

Då jag lämnade jobbet sken solen och det fanns enstaka grå moln på himlen.
Då jag hämtade barnen på fritids fick vädret en personlighetsförändring som hette duga och regnet forsade ned på oss där vi gick.
Jag har aldrig sett så mycket vatten lämna himlen på en och samma gång och jag hade inte gått många meter när mina tygskor var så genomvåta att det kippade om dem när jag gick!
Ungefär som att gå barfota i vattenpölar alltså.
Trots att jag hade jacka på mig så vart jag blöt in på underkläderna och eftersom jag har vitt linne på mig fördes tankarna till värsta miss-wet-T-shirt-tävlingen när jag såg mig själv i spegeln.
Men verkligheten var inte ens hälften så het och sexig som ordet kanske förknippas till, bara..... blött. Och kallt.
Så nu avslutas tävlingen och jag ställer mig och gör lite mat istället :-)



3 kommentarer:

  1. Det var väl inget dåligt bidrag till tävlingen!?
    Här får det gärna komma lite regn, med betoning på LITE.
    Åskan som började ville inte sätta igång på riktigt, vilket hade varit skönt för luften behöver "rensas".

    SvaraRadera
  2. Ola laaa!!!
    Ja detta regn... Är verkligen bortskämd med sol nu så då känns regn inte alls kul...
    Kraam K

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)