måndag 10 juni 2013

Askungen, ASKUNGEN!

-maaaaaamma!!  Jag når inte täcket!
- det ligger vid dina fötter hjärtat....

- MAMMA!!! Jag är törstig!
- ta glaset som står på bordet. Det är bara 20 cm ifrån dig......

- MAMMA!!!! Jag får inte av mig strumpan!
- prova ta med HANDEN hjärtat, det är mycket lättare än med fötterna...

- MAMMA!!! Jag hittar inte min nalle!!
- den ligger nedanför din säng och du ligger I sängen. Prova ta den....

- MAMMA!! Vad har du i MUNNEN?!
- en kaninskit. Klockan är halv tio, prova sova nu....

Haha, det ljuva föräldraskapet :-)
Vissa dagar sliter ungarna ut mig som värsta husan och jag drosar i säng och känner mig som Askungen. Fast utan balen då.
Och sedan sover man lite och är ivrig att få göra om samma sak dagen efter :-)
Det är HÄRLIGT att få vara mamma <3

9 kommentarer:

  1. Haha..ja jag minns den ljuva småbarnstiden, mycket kanske tack vare dom goa fina barnbarnen som gör att man håller sig "uppdaterad"..*L*..
    Men barn växer fort och man borde verkligen ta vara på tiden medan den varar.
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  2. OJA! så är det här också, haha! ibland blir jag galen!

    SvaraRadera
  3. Hahahah det där låter precis som Leo när han gör allt för att undvika att somna.

    SvaraRadera
  4. Du får svepa några rejäla glas starkt så kanske barnen i alla fall låter som mössen från filmen? :)

    SvaraRadera
  5. Hahah känner igen det där. Låter precis likadant ;) . kram

    SvaraRadera
  6. Haha. Det känns igen. Även om mina börjat bli äldre så är det ändå samma tragg.

    SvaraRadera
  7. Åååå så väl jag känner igen mig

    SvaraRadera
  8. Hahahaha, precis så är det här med :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)