onsdag 22 maj 2013

Vi får väl se...

Igår när jag hämtade ungarna på fritids stack en ur personalen en lapp i handen på mig och sa:

-"Vi ska till Skånes djurpark imorgon"!

Vi?
Jag hämtar två barn och tittade förvirrat på lappen för att försöka lista ut om BÅDA barnen skulle på utflykt, eller bara den ena.
Det enda jag blev klok på var att matsäck skulle medtagas.
Frågade Michelle (hon brukar ha stenkoll) och hon bedyrade glatt att det minsann var BÅDA som skulle på utflykt.
Alright.
Alltså gick jag upp extra tidigt för att ordna TVÅ matsäckar och packade dem prydligt som vilken Stepford-mamma som helst skulle gjort.
Så kommer Michelle (7år) upp, noterar att hennes skolböcker ligger på köksbordet och säger:

-"Varför ligger mina böcker här"?
-"För att du ska på utflykt?
-"Nä? Nä, JAG ska inte på utflykt"!

Nähä? Inte?
Efter snabbt övervägande valde jag att INTE skicka med henne matsäck, och nu hoppas jag innerligt att hon inte ska ha utflykt idag.....

1 kommentar:

  1. Men hallå kan de inte vara lite tydligare på fritids?

    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)