fredag 3 maj 2013

Tankarna snurrar

Fredag kväll nu och här sitter jag med huvudet fullt av tankar....
På måndag påbörjar jag min utbildning på kundtjänst och lämnar så successivt min tjänst som säljledare/säljtränare.
Jag tänker på åren som gått, på säljare jag tränat och lärt upp under mina fem år.
De flesta av våra stjärnsäljare på jobbet är upplärda och tränade av mig.
Att jobba som ledare inom försäljning är inte bara ett jobb - det är en hel livsstil.
Hur kommer det bli nu?
Lönen kommer otvivelaktigt bli lite lägre, men är det egentligen inte värt det med tanke på att jag kommer må bättre?
Mitt nuvarande arbete tillfredsställer mig inte och jag trivs inte.
Har jag gjort rätt val?

Jag hoppas jag har valt rätt.
Det känns i alla fall som om livet är inne på en stor förändring och det gäller inte bara på jobbet.
Jag är PÅ VÄG någonstans, jag får inre ro och jag trivs med mitt liv.
Det är väl det som menas med "att lyckas"? :-)

4 kommentarer:

  1. Det kommer säkert bli bra! Det är så viktigt att trivas på jobbet.
    Lycka till på nya tjänsten!

    SvaraRadera
  2. Jag ändrade arbetstider ( då jag jobbade ) för att få se min äldste son mer än bara på helgerna och det var värt varenda krona som jag gick ner i lön.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Pengar är inte allt sötnos!
    Du har tagit ett steg emot ett mer rofyllt liv.
    Om det inte är allt det du trodde, ja, då är det bara att söka vidare.
    Huvudsaken är att man inte fastnar i onda cirklar!

    Hurra vad du är duktig och modig!

    SvaraRadera
  4. Det är ett svårt val mellan hjärta och plånbok. Men jag tycker du är stark som har gjort detta val!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)