onsdag 5 december 2012

Det här känns igen va?

Häromdagen var jag ganska dålig med 39 graders feber och allmän sjukdomskänsla och borde ha legat till sängs.
Men istället för att vila, som sig bör, gick jag och hämtade barn på fritids, lagade mat, tog hand om barnen och gick en sväng till affären.

Idag fick jag ett sms från Samboskapet där det stod:

- "jag är sjuk :-(

För att understryka hur sjuk han var gick han runt i köket när jag gjorde middag och suckade och såg allmänt förstörd ut.
När jag inte visade annat än irritation när han till synes döende vankade ivägen för mig i köket, gick han istället till sin sedvanliga plats vid datorn.
Där satt han så och tyckte förfärligt synd om sig själv och kunde absolut INTE hjälpa till med vare sig läxläsning eller middagsbestyren.
Så nu undrar jag stillsamt:
Är det jag som är superwoman eller han som bara rent av är klent byggd?!

8 kommentarer:

  1. Det vet du väl att män alltid blir som barn när de insjuknar, de vill ha omvårdnad och medömkan :-)

    Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Du är kvinna och han är man :D
    Enklare än så är det inte, haha

    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, han är smart.
    Passar på att lata sig.
    Det borde vi kvinnor bli bättre på!

    SvaraRadera
  4. Så är det här också... när jag är sjuk så sköter jag allt ändå, när han är sjuk så ligger han i sängen..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Karlar är ynkryggar när de blir sjuka! Helt krasst och sant!

    SvaraRadera
  6. Typiskt män!!!
    "En man som är riktigt förkyld" du vet....... Haha! :-P ;-)

    Kram M

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)