lördag 22 september 2012

Halla billa?

"halla billa"? Säger Bubban (2år) och tittar hoppfullt på mig där vi ligger och morgonmyser i sängen.
Jag tittar ut på regnet och har ingen vidare lust att lämna sängens värme och bege mig ut i det.
Men det hade ju varit gott måste jag medge.
Skogaholmslimpan i köket känns inte så lockande jämfört med nybakade bullar från bageriet.
"halla billa"? Frågar Bubban hoppfullt igen.
"absolut gumman! Kom vi klär på oss och går och handlar bullar."

Nu är de goda bullarna uppätna och vi är åter i sängen och myser :-)

4 kommentarer:

  1. Åh, mysfrukost! :-)

    Och nä, här åts det frukost redan 07.30, så nu är det förmiddag här i huset, godset är redan uppätet och barnen ute och leker... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur man har bakat bröd i frysen!

    SvaraRadera
  3. En underbar start på lördagen låter det som!

    Sv: Jag var i Kina november-december 2010 och skrev rätt mycket i bloggen om det då, kika i arkivet. ;)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)