onsdag 12 september 2012

Fin höstdag!

Dagligen går vi förbi en liten bäck som det om sommartid är små, små fiskar i.
Nästan varje dag ber Liam (8år) om att få stanna vid bäcken och den lilla bron och kika lite och jag säger alltid nej.
Nej för att vi är på väg hem och middag ska lagas, läxor ska göras och barn komma i säng.
Men idag hejdade jag mig.
Vad spelar 10 min för roll?!
Varför denna ständiga tävlan med klockan?
Varför har jag lärt barnen intressera sig för naturens alla under för att sedan neka dem att njuta av det?
Så vi stannade :-)
Och hade 15 mysiga, lärorika minuter innan vi gick vidare hem :-)

6 kommentarer:

  1. Ni gjorde helt rätt som stannade. 15 minuter hit eller dit spelar ju för det mesta ingen som helst roll!

    SvaraRadera
  2. Vad fina bilder.
    Ibland måste man strunta i tiden och bara njuta.

    Kram

    SvaraRadera
  3. ja varför är man så korkar ibland - det är ju just dessa stunder man ska ta tillvara på, dessa stunder som man ångrar senare att man inte tog sig tid med

    SvaraRadera
  4. Helt rätt! Ibland måste vi tänka till och fundera över om det verkligen är så viktigt att skynda på hela tiden... Man måste ju njuta av livet och vilka är bäst på det, om inte barnen?! :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Ja ibland är man bra dum.. En kvart hit eller dit spelar sällan någon roll för kvällsrutinerna. Ni fick en riktigt mysig stund tillsammans, värt oerhört mycket ju.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så fint! Jodå, känner igen det där, varför alltid skynda på?? Så mysigt ni fick det :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)