fredag 17 augusti 2012

När bedragaren blir bedragen

På vårt jobb har vi bland - många andra - två personer, vi kan kalla dem Stina och Kalle.
Stina är gift med Pelle (som inte jobbar hos oss) och Kalle är singel sedan länge.
Kalle och Stina har på senare tid fått ihop det i sänghalmen om ni förstår hur jag menar, och det hela har varit en hemlig historia eftersom Stina är gift med stackars intet ont anande Pelle.
Idag fick Stina nys om att Kalle inte sitter med svansen mellan benen och väntar på att hon ska lämna Pelle, utan han passar på att njuta ungkarlens glada dagar och har nu fått Lisa på kroken som också jobbar på vår arbetsplats.

När denna nyhet nådde Stinas öron vart hon rosenrasande över Kalles promiskuösa beteende och Kalle försökte väl - efter vad jag förstår - försvara sig för allt hans tyg var värt.

Hade det varit lite ruter i Kalle så hade nog jag kunnat tänka mig att han skulle svara den rosenrasande Stina med - "jaså det är bara DU som får ha två?! Jag trodde två partners var ingick i vår standard".
Men nu har han tydligen inte gjort det och jag kan tänka mig att ett mindre världskrig pågår bakom kulisserna :-)

Jag ÄLSKAR karma och det finns inget jag tror på så starkt som det!
Jag är ÖVERTYGAD om att allt man ger får man tillbaka tids nog, jag har fått det bevisat om och om igen och nuförtiden skulle jag inte VÅGA bedra,luras eller vara illvillig.

Som sagt - Handle with CARE..........

8 kommentarer:

  1. HAHA! Ursäkta men det är ju absurt och väldigt omoget av henne som ändå är gift. Jag tror precis som du på karma och att ärlighet alltid vara längst oavsett hur obehaglig eller jobbig den för stunden blir eller är. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses vilken soppa du har på jobbet!!
    Jag tror också på karma ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har tyvärr förstått att det här är vanligt på arbetsplatser... Men som sagt, what

    SvaraRadera
  4. Forts. Goes around comes around!

    SvaraRadera
  5. Men hallå.....?! :-P
    Hur i h***e kan hon anse sig ha "ensamrätt" på honom, när hon själv är gift?? Snacka om dubbelmoral?! :-O

    SvaraRadera
  6. låter som en "spännande" dag på jobbet :(

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)