söndag 15 januari 2012

Skriva CV

Som ni vet så känner jag mig ganska färdig med den arbetsplats jag idag är på och har många gånger tänkt att jag ska söka nytt jobb.
För några dagar sedan gjorde jag slag i saken och gick in på Arbetsförmedlingens hemsida för att kolla runt lite, förmodligen mest för att inse att jag inte hittar något annat och därmed kan lägga eventuella tankar om uppsägning på hyllan.
För även om jag inte trivs till 100% så har jag ju trots allt varit på samma ställe i 8 år och det är ju hemmavant och tryggt.
Men utvecklas gör jag inte och det känns lite tråkigt.
Så jag nosade runt och till min stora förvåning så hittade jag ett jobb som jag faktiskt VILL HA!
Vågar jag ta steget och söka det?
Tänk om jag får det, vågar jag då lämna den trygga hamnen jag har?
Och hur i HELSIKE SKRIVER MAN ETT CV!??!?! :-)

7 kommentarer:

  1. Sök det! Du kan inte få mer än nej men du vet inte förrän du sökt. Du har ju din anställning och behöver knappast säga upp dig innan du fått nytt jobb. CV kan du googla. :D
    Kram o lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade något spännande! :-)
    Nädu, CV är inte det lättaste... Hoppas du "får till" något bra. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Självklart ska du söka! Annars kommer du att åmgra dig sen.
    Lycka till,
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja du att skriva ett CV är kanske inte det lättaste :) jag tog min sambo's som mall. Det är inte det lättaste att lämna det trygga jag lämnade min gamla arbetsplats efter 20 år :).

    SvaraRadera
  5. Diggar personer som vågar pröva saker o ting he i livet o inte är så tråkiga som mej;)
    Kram K

    SvaraRadera
  6. Spännande, ett steg på vägen :0)

    SvaraRadera
  7. Jag har fått bra omdömen på mitt CV, så vill du kan jag maila det till dig om du vill ha tips? :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)