onsdag 14 december 2011

Älskade Amaryllis!

Ett av mina käraste barndomsminnen är från den tiden då min söta mamma hade en väldigt fin, röd Amaryllis.
Samma Amaryllis kom fram till jul, år efter år och det var väldigt magiskt och fantastiskt när mamma plockade fram den fula knölen ur källaren och inom kort sköt en stor knopp som inom ett par dagar blev en praktfull blomma.
Jag fattade inte hur det fungerade så även mamma blev magisk till jul då hon lyckades trolla fram något så vackert ur något som till synes var dött.

Detta året har jag bestämt mig för att även MINA barn ska minnas mina Amaryllis som något magiskt och planen är att de som är nyinköpta för i år ska trollas till liv även nästa år :-)
Fin och mysig tradition som jag hoppas kommer betyda lika mycket för dem som det gjort för mig.

1 kommentar:

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)