måndag 28 november 2011

Så fort denna måndagen gick!

Nackdelen med helg är att man sitter uppe för länge på kvällarna och således inte kan somna i tid på söndagen.
Inte helt oväntat var jag dagen till ära i tröttaste laget och ville egentligen bara sova mig igenom hela dagen.
Men på något vis gick dagen runt ändå och tiden gick väldigt fort!
En annan som också borde vara trött är den här tjejen:

Michelle (5år). Hon satt nämligen uppe alldeles för länge och väntade på tandfen eftersom hon ganska sent igår kväll tappade sin första tand!
Tänk så olika vi är hon och jag - hade jag tappat en tand hade jag då inte stoltserat i underkläder på bloggen med det. En annan försöker behålla de tänder man har för glatta livet, medan hon är lyckligast i stan när hon tappat en och en andra är lös. Som det kan bli.

Efter jobbet samlades alla barn in och vi gick i samlad trupp för kvartsamtal med Liams (7år) fröken. Det gick bara bra.
Och eftersom samtliga barn uppförde sig exemplariskt så fick de bestämma middagen idag och det blev:

Fast det var bara jag som fick grädde och hallonsylt som fyllning moohahahaha!

Dock så tog nog husmoderligheten slut igår när det bakades för fullt för pannkakorna gräddades på det här:

Men det var himla gott det också. Orka vara perfekt varje dag liksom ;-)

4 kommentarer:

  1. Att vara perfekt är inte lika med att göra allt från grunden, det är att att göra det med hjärtat!
    kram

    SvaraRadera
  2. Wow, hade ingen aning om det fanns pannkaka som pulver, det ska testas. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Haha... jag är aldrig perfekt, kör alltid med färdigt pannkakspulver :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)