lördag 26 november 2011

Finns det någon mer underbar doft än julen?!

Julbelysning är införskaffad och utplacerad, fejksnö är sprutad på fönsterna och, oh yes, jag kommer förmodligen hata mig själv för att jag sprutade det vita helvetet på fönsterna, men just nu känns det totalt värt det. Fråga mig vad jag tycker om det någon gång i januari, så får ni förmodligen ett helt annat svar.

Jag och Michelle (5 år) har svängt ihop Monstermallas pepparkaksdeg och den sprider nu underbara dofter i hela hemmet från sin plats i kylen.
Behöver ni ett tokgott recept på pepparkaksdeg så använd hennes - för hon är o heliga guds moder VERKLIGEN PEPPARKAKSGUDEN!

Jag längtar tills i morgon när pepparkakorna och lussekatterna ska bakas och glöggen sättas på värmning - GUUUUD vilka underbara dofter!!!
Och det är nog det jag älskar mest med julen - alla dofter :-)

11 kommentarer:

  1. Älskar julen med alla dess dofter

    SvaraRadera
  2. Håller med -dofterna och smakerna..mums!!

    SvaraRadera
  3. Lössnön är jättefin nu, men som du säger den ska bort också. Det var därför mitt lata jag övertalade mig själv att sluta använda det...
    Kram och ha en mysig 1a advent med bak och glögg. Hos oss ska det också bakas lussekatter i dag.

    SvaraRadera
  4. Dofterna är det bästa med julen ja. Bara de väcker den rätta julkänslan.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Juldoft är underbart! :o)
    Glad advent på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst luktar det jättegott med pepparkakor och Luccebullar, men djäklar vad gott det smakar! (ler)
    Ha en fin Advenssöndag!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  7. Hoppas det blev lyckat julbak hos er i dag.

    SvaraRadera
  8. men vad glad jag blir att ni gillade det!
    men jag är mäkta imponerad av dina hemmstöpta ljus! är ååår sedan jag gjorde det! :D
    Och fina lussebullar ni gjorde :)
    Och sorry, jag hinner inte med att kika tillbaka varje dag, även om jag skulle vilja!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Blir sugen på att göra den, får se om jag hinner.
    Vad fint och juligt du fått här!
    kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)