tisdag 8 november 2011

Bara glasögon lät bättre

Samboskapet ringde och klagade över lite huvudvärk:

- Jag har huvudvärk, det är jobbigt!
- Åh, jag med! Det har jag haft dagligen nu i ett par veckor. Undrar vad det är frågan om?
- Men gumman, det är ju inte så konstigt att DU har ont i huvudet!
- Eh? Vad då´rå.......
- Du sitter framför dator och läser mycket, du behöver ju glasögon!
- Det brusar väldigt mycket just nu, du har dålig täckning!
- Jo, jag sa att du har skallebank för att du behöver glasögon!!
- Nu skorrar det sådär konstigt igen, men bara i slutet av dina meningar *fniss*
- Äh, det är väl inte så farligt, det är ju bara läsglasögon du behöver!
- NU SKORRAR DET TILL FÖRBANNELSE, JAG KAN INTE HÖRA ETT ORD!Dessutom blommar asfalten - jag behöver fan inga läsglasögon!!!!
- Men det kan ju vara snyggt....... Du blir hur het som helst i det!
- Tänk nu noga efter vad du säger Ästlin! VILKA är det som använder LÄSGLASÖGON??
- Ja, det är ju.... *HAHAHAHAHA*
- Just det. PENSIONÄRER. Vad var det du sa att jag behövde?
- Linser. Alternativt är det dags att byta ut dig mot något yngre.................*flin,flin*

1 kommentar:

  1. Ojojoj...på tal om glasögon !!!
    Kortet lät ju himla bra vilket innebär "TANTVARNING" på mig ;) Glasögon, i´ll meet you soon ;)

    Å andra sidan.....det är ju INNE med glasögon :D

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)