torsdag 6 oktober 2011

En liten tankeställare.......

Jag har dålig karaktär och är faktiskt rökare.
Och idag var jag hos gyn och skulle få nya p-piller utskrivet:

- Hur gammal är du?
- Nyss fyllt 34 :-)
- Röker du?
- Erhm.... Ja.....
- Då vet du väl om att vi bara skriver ut p-piller till dig ett år till? Efter 35 får vi inte skriva ut p-piller till rökande kvinnor pga den höga risken för hjärtinfarkt?

Jag, som sällan kan behålla allvaret när någon informerar om något viktigt, kunde knappt motstå att säga "skriver ni ut till rökande män då?"

Men jag vart faktiskt helt paff och fick mig en rejäl tankeställare.Det är nog dags att ta tag i rökningen på allvar......


Resten av Oktober kommer bloggen vara rosa då jag stöder Rosa bandet-kampanjen!

 

9 kommentarer:

  1. Bra där! Du kan sluta om du vill :)

    SvaraRadera
  2. Det är "bara" lägga ner... Nej, då , jag vet...har precis slutat röka själv (4 veckor på måndag).... Jobbigt som f-n... Men det går, och det gör det för att jag bestämde mig att det skulle vara slut på eländet.

    Bestäm dig och planera dagen du ska lägga av, då tror jag det blir lättare. Det är svårare att göra det tvärt... Jag kan inte det iallafall.

    Hoppas du får en god natt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Mm, det finns 1000 anledningar till att sluta röka men inte en enda, vettig till att fortsätta.
    Rökning påverkar din kropp ända ned på cellnivå, vår arvsmassa och en mängd andra vitala funktioner i cellen.

    Sen luktar ju rökare apa också... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj är det så allvarligt? Ja eller så får du skita i p-pilrena o sluta ha sex o fortsätta röka;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Jo...bäst vore det kanske att du slutade att röka. Men som sagt...annars kan jag varmt rekommendera hormonspiral.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Upsi.. Det var ju tufft! Hade jag ingen aning om faktiskt!

    SvaraRadera
  7. Jag käkar nikotintuggummin ... sedan nio år:)
    Funkar finfint.

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)