torsdag 27 oktober 2011

Det här med att vara företagets närvaroansvarige...............

...........är inte alltid glass och ballonger kan jag tala om.
För det mesta är det tryggt att sitta inne på mitt lilla kontor och ta emot sjukanmälningar från de som inte kommer till jobbet.
Men så finns det ju vissa som blir sjuka under arbetstid.
Som den killen som just sökte upp mig:

- Mallan, jag får snacka med dig lite.

Klart att han får det! Och eftersom han ställde sig väldigt nära mig så antog jag att jag skulle få agera kurator (jag fungerar som en lightversion av en sådan också)
Han ställde sig så nära att jag kunde känna värmen från hans andedräkt och sa:

- Jo, min lillebror har varit magsjuk en vecka alltså, och nu mår jag också illa och vill gå hem. Jag vill ju inte smitta ner någon annan.........

Så omtänksamt av honom! Men varför i hela friden står han då och flåsar MIG i ansiktet!??!?!

Jag hade inte överlevt en endaste dag som sjuksköterska...........

7 kommentarer:

  1. Hahaha
    Ursäkta men du skriver det så bra...:-D

    Fyy för magsjukan ,det vill vi inte ha..
    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  2. Usch då....:( Hoppas du klarar dig från magsjuka...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, vem vill väl ha magsjuka? Fy sjutton. Hoppas du klarar dig...
    :-)

    SvaraRadera
  4. Uuuh, mysigt... :-(

    Nu är det awarddags igen...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men?! Hur tänkte han egentligen? Urrk, jag har nästintill spyskräck och skulle bli galen på någon som gjorde så... Blä! Hoppas att han bara inbillade sig!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, fy vad jobbigt!!!! Då blir man ju inte glad... Hoppas du inte blev smittad....

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)