lördag 22 oktober 2011

Den kapabla ettåringen

Jag sitter på toaletten, minding my own business om vi säger så, när lilla Bubban stjäl en våtservett och ställer sig framför mig på golvet.
Först gnider hon runt den våta trasan i ansiktet och ler glatt.
Sedan lägger hon servetten över näsan och munnen och flåsar som besatt ett bra tag.
Roat ser jag på och undrar vad i all världen det tagit åt det lilla barnet. Hon upprepar proceduren ett par gånger, nickar sedan nöjt och slänger sedan servetten i blöjhinken. Klappar i händerna och är uppenbarligen väldigt stolt över sig själv.
Sedan sliter hon upp servetten igen och börjar om.
Och då slår det mig - hon SNYTER ju sig!
:-)
Världens gulligaste snytning :-)

Kom på att jag ju glömt att visa "efterbild" på håret efter rapsoljebehandlingen, så slänger in en bild på det också :-)

6 kommentarer:

  1. Det är inte alldeles lätt att lära sig fräsa i näsduken ;) men fasligt sött.
    Så lent håret ser ut, måste testa... måste köpa olja!

    SvaraRadera
  2. Håret ser ut att må bra, det måste testas.

    SvaraRadera
  3. haha gulleunge!
    och snygg Mallan :)

    SvaraRadera
  4. Vilken underhållning! Och inte ens särskilt dyr eftersom hon återandvänder våtservetterna ;-)

    SvaraRadera
  5. Duktig hon är! Håret blev jättefint, testar faktiskt din "hårkur" just nu ;) När flyttar ni norrut förresten? :) Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)