söndag 23 oktober 2011

Att städa badrummet med Bubban

Bubban (1år) vill ju ständigt vara i min närhet, så också när badrummet städas.
Det kan ta sin lilla tid - det här är vad som händer:

- Nej Bubban, det där är klorin, det kan du inte dricka. Låt det stå i badkaret - såja, duktig!
Bubban ställer tillbaka klorinet och ser sig om efter något annat.

- Nej Bubban, inte suga på trasan, den har precis varit på toaringen, lägg den i badkaret - sådär ja, duktig!!
Eftersom alla nya spännande grejor jag precis tagit in i badrummet tydligen är tabu, sätter hon span på tvålen som står på handfatet.

- Nej, sötnos - mamma vill INTE ha en massa lödder i vasken, låt bli tvålen nu. Sådär ja, skölj fingrarna nu också - duktig tjej!
Bubban sköljer lydigt fingrarna, hoppar ned och sätter sig på pallen som vi har i badrummet och bestämmer sig för att sitta och titta på en stund.
Jag tar itu med foten på toastolen och sätter mig ned på alla fyra på golvet. Bubban far upp ifrån pallen och sätter sig på min rygg:

- Nej gumman, mamma vill inte leka häst just nu, sätt dig på pallen igen är du gullig. Sådär ja, duktig tjej!
Bubban suckar högljutt och reser sig sedan och tittar på vad jag gör. Bestämmer sig för att kolla läget i toastolen.

- Nej Bubban, INTE slänga nappen i toastolen, där är klorin i den. Sluta klappa händerna, det där var inte duktigt. Inte hänga i handfatet heller, det går sönder Bubbis! Och nej, du ska inte dra ut filtret ur torktumlaren heller och låt kläderna ligga kvar är du snäll. LÅT BLI tvättmaskinen unge, det är INTE roligt när den piper. Och rota inte i blöjhinken, det är usch och pi där i! ROOOOOOOOOGER! KAN DU TA DIN YNGSTA DOTTER!?!?!??!

Jag gav upp städningen efter badrummet, för sedan var jag helt slut.

9 kommentarer:

  1. Hehe, du har det som jag ;) Nyfikna busongar ;) Därför väljer jag att städa badrum på kvällen, när de små sover.
    Kramiz och ha en fin kväll ;))

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är slut...men bubblan är glad ;-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag kan inte låta bli att skratta! Vilken pärs! :)

    SvaraRadera
  4. Hihihi, Bubban är sååå himla söt, hon får gärna komma hem till mig och städa

    SvaraRadera
  5. Som sagt, kreativa barn du har! ;-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha !! Härliga unge =))

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Vilken taskig mor du är som inte låter henne undersöka allt ;-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)