söndag 2 oktober 2011

Åh vilken skön helg!

Denna helgen har jag tillåtit mig själv att vara slapp och trött och inte orkat lyfta ett finger.
Samboskapet har varit ljuvlig och hjälpt till med barn, matlagning, ompyssling av en trött Mallan - utan att jag ens bett om det.
Ja, hemmet har varit skitigt och jag har varit osminkad. Maten har inte blivit perfekt.
Men ingen har surat och gnällt eller ens varit rastlös. Alla har slappat på sitt vis.
Imorgon kommer jag för en gångs skull känna mig UTVILAD och redo inför den kommande veckan.
Tusen tack Ästlin - du har varit fenomenal i helgen <3

Nu på kvällskvisten fick jag dock ett ryck och städade golven eftersom det kändes som om jag inte kunde andas.
Förmodligen är det bara idéer, men jag tycker att hemmet känns hälften så litet om golven är smutsiga.
Därför har jag allt som oftast mani på att tvätta dem, annars krymper väggarna ihop om mig.
Superknepigt, jag vet.
Vad som är ännu värre är att jag inte kan vara glad om inte golven är rena. Mitt klingande skratt kommer så snart jag har dammsugaren i handen.
Så nu vet ni det.
Är jag sur när ni kommer på besök så är golven skitiga.

Och en annan rolig grej - det var ingen som höll med surtanten med det dåliga omdömet på Tradera. Över hennes omdöme har näste man skrivit - "Snabb, trevlig och ärlig, bara en massa +++++".
Haha, där fick hon ;-)

14 kommentarer:

  1. Vila...det är grejer det :) och high-five i fejan på tanten ;)

    SvaraRadera
  2. Men om du tvättar golven för ofta kanske de krymper...

    SvaraRadera
  3. Jag är precis likadan. Men med röra. Skit stör mig inte lika mycket som röra. Har jag rörigt. Eller saker som inte ligger på sin plats så blir jag neurotisk.

    SvaraRadera
  4. Lite "skrattar bäst som skrattar sist" på surtanten på tradera!

    SvaraRadera
  5. Vila är som balsam för själen! Och ja, high-five i fejan på tanten på Tradera!

    SvaraRadera
  6. Klart man är mer tillfreds om hemmet är välstädat... alltså är jag sällan helt tillfreds ;)
    Ja, heja - alla på surkärringen bara!

    SvaraRadera
  7. Haha...Tji fick hon!
    Vad underbart med en sådan helg. Visst...tvätta och så kommer man aldrig undan med. Men att bara få ta det piano...underbart!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Traderatanter kan vara lika äckliga som piss&skitgödslande bönder, fast luktar nog bara hälften så illa.
    Det borde finnas en lag mot förargelseväckande lukt.

    SvaraRadera
  9. Skönt med en vilohelg emellanåt! Den var du värd :) Kram

    SvaraRadera
  10. Men oj... Hur tjocka skitlager har du egentligen på golven ifall hemmet bara blir hälften så stort? ;-)

    Rätt åt surkärringen!
    :-)

    SvaraRadera
  11. Sån är även jag, rent och ordning och reda, så är husmor glad :)

    sv; jo, han blev nöjd, dom vanligt ;)

    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Det där med golven, det kanske går över om du har tur! ;)

    Klart att ingen höll med gnällf...a... :)

    kram

    SvaraRadera
  13. Låter som en riktig toppenhelg!!

    kram/caja

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)